Snøhuletur med klassen

Vi har hatt studenter ved skolen vår og de avsluttet sin praksis med en snøhuletur fra onsdag til torsdag. Været var godt og turen startet ved skytebanen og gikk opp til Gomathøla. Elever, studenter og lærere kunne spasere på flott skiføre rett opp til paradiset på Korgfjellet. Det skal sies at halve veien var brøytet så det var lett og gå.

Bilde over: På tur opp fjellet.

Bilde under:  Vel framme var det lunch før snøhulene skulle utarbeides.

Elevene grov og var lærevillige. Streken i regningen for meg var at jeg måtte ned for å delta på møte og ha kurs dagen etter på Mo så det ble ingen overnatting på meg denne gangen. Det er ikke første gangen jeg er her på tur med elever. Minnene etter sist vinters skitur her med den forrige klassen min kom strømmende på. Hva er vel da bedre enn å nyte en kopp varm kaffe fra avskjedsgaven jeg fikk fra tiende klasse i vår?

Friluftslivet er både rekreasjon og medisin for meg :-).