Påsketur på fjellet...endelig.

Etter at det meste av påskeferien har gått med til snørrtørking og maleprosjekt ble det endelig tid til tur for noen av oss. Denne påsken ble ikke tiden for fulltallig familietur. Men vi som kunne dra hadde nydelig vær. Turen gikk til Gomathøla på Korgfjellet. En perle i fjellheimen. Turen er så kort at selv en helt utrent person kan klare turen i flatt fjellterreng. Som vanlig treffer jeg folk som slår an en prat. Turen til Gomathøla som skulle ta ca ti minutter blir til det dobbelte.

Vel fremme rigget vi oss til i solsteiken og inntok kvikklunch, kakao og kaffe.

Bildet over: (fv) Sindre, Lone Helene og Preben. Undertegnede er som vanlig fotografen.

Etter en stund gikk ungene og utfoldet seg i en skavel rett ved der vi satt. Jeg ventet til de hadde rast i fra seg og nøt solen i mens.  Når de så var ferdige der var det ingen som hadde energi igjen til å bli med meg opp på en liten topp for å kjøre ned igjen. "Ikke?" svarte jeg. Vel, Da drar jeg alene tenkte jeg og satte kursen oppover.

Utsikten var nyyydelig og skiføret for telemarksski var flott. Bakken ned var ikke så bratt men bedre enn ingen ting så man får glede seg over den bakken man har foran seg og sette utfor.

Bildet over: Okstindene

God påske videre.