Minner og skuterdebatt

Her hjemme på fastlandet går skuterdebatten for full guffe. Mange er redd for frislipp mens andre mener at da blir det orden på saker og ting. Noen steder har folk uskrevne regler i hyttesamfunn som overholdes av alle. Andre steder gjør vist begge sider i debatten det de kan for å provosere hverandre. På Svalbard er det regler som overholdes men det er også en helt anderledes situasjon enn her på fastlandet. Uansett er kontrasten stor. Jeg minnes en liten parkeringsplass på Svalbard. Bytter du ut disse kjøretøyene med biler så hadde man kunnet tro man var utenfor et kjøpesenter i Nord-Norge. Her er skuter det samme som bil for beboerne. Vi måtte smile litt ekstra når vi så dette. "Sånt no hakke vi i byn"

Jeg fikk ikke alle med på bildet så det ble to bilder.

Man er ikke plaget med nedisete ruter med slike kjøretøyer her oppe.

Jeg vil ikke velge side i debatten men ser begge sider av saken når det er saklige argumenter. Ellers vil jeg bare si at når jeg drar på topptur så velger jeg selvfølgelig letteste vei/løype opp om det lar seg gjøre dit jeg skal. Bare fjellet ikke ser ut som ei krinalefse(Folk her i nord vet hva det er). For ordens skyld, et bilde av ei krinalefse med gomme: