Karabinkroker

På tur er det ikke alltid vindstille og sol. Da kan dat være lurt å holde fast på lette ting som kan bli tatt av vinden. Eller du kan gjøre en billig investering i små karabinkroker. Jeg bruker karabinkroker på de små posene til teltpluggene, teltposene mm. Jeg har en liten som jeg fester på sekken slik at om jeg vil henge fast kartmappen under pauser eller når den ikke er i bruk, men den skal være lett tilgjengelig. Jeg bruker også en karabinkrok til å feste til søkestangen. Posen sitter fast øverst på stanga i vaieren og markerer samtidig godt hvor stangen står i et event. skred eller rundt snøhytta.

Fest karabinen til sekken og du slipper å løpe maraton etter kartmappen eller div. poser som flagrer avsted i vinden. Karabinene kan også brukes til å feste event. kniv på sekken om den kommer i veien for magebeltet når du bærer sekken el.