Dag 2

Dagen starter med en god frokost på Rom 102. Svalbards rimeligste overnatting tror jeg med frokost men helt kurant. Hit skal jeg igjen. Per Morten og jeg til bords mens Clas er ute i telefonen med Mona. 


Vi fortsetter dagen med å dra innom Longyearbyen og suger inn tilværelsen. Jeg ser allerede for meg minst ett år her!  Vi får lett kontakt med folk, fastboende som turister. Jeg ser allerede nå at man opplever mye bare med å oppholde seg blandt de lokale. Dette er et spesielt samfunn. Vi tar en liten lunch på verdens nordligste sjokoladeri. De lager egen sjokolade. Den perfekte gave til min bedre halvdel. Etter å ha kjøpt den mest estetiske vakre sjokoladen jeg har sett (og dyreste) skjer det. De tre musketerer sitter og aner fred og ingen fare. Plutselig hører vi fra en kar:"Er det her det er party?"... Jeg løfter blikket å skjønner ikke det jeg ser. Jeg ser på Clas og Per Morten og opp igjen på karen. Da går det opp for meg hvem som står der. Min gode venn og jakt kamerat Frank Robert. Som i filmen "De tre musketerer" med Charlie S. ble de tre musketer til fire. Han hadde ringt meg bare tyve minutter tidligere å pratet litt og lurte på hva vi holdt på med og hvor vi var. Jeg ble lurt igjen.